Warning: Illegal string offset 'custom_css_post_id' in /data/www/22514/logout_sk/www/wp-includes/theme.php on line 952
piatok , november 15 2019
Domov / Kinopremiéry / Film Ready Player One vás vtiahne do virtuálnej reality, z ktorej nebudete chcieť odísť! (RECENZIA)

Film Ready Player One vás vtiahne do virtuálnej reality, z ktorej nebudete chcieť odísť! (RECENZIA)

V roku 2045 je svet úplne iné miesto na aké sme boli zvyknutí. Nadmerné znečistenie, chaos, chudoba. Ľudia sú nespokojní a chcú uniknúť od každodennej reality. Jedným z nich je aj Wade Watts (Tye Sheridan), ktorý žije so svojou tetou v chudobnej časti mesta Columbus v štáte Ohio. Wade je obyčajný chalan, ktorý nie je ničím zaujímavý, no keď si nasadí VR okuliare a prenikne do sveta OASIS všetko sa náhle zmení. OASIS je miesto, v ktorom môžete byť tým, kým ste vždy chceli byť, robiť to, čo ste vždy chceli robiť a isť na miesta, o ktorých sa vám ani len nesnívalo. Všetky vaše najtajnejšie túžby sa v OASIS stanú skutočnosťou. Vo virtuálnej realite je možné všetko. Pre mnohých ľudí sa OASIS stal skutočným domovom. Vytvoril ho brilantný a výstredný James Halliday (Mark Rylance), ktorý pred svojou smrťou vyhlásil veľkolepú súťaž. Hráči majú za úlohu nájsť tri kľúče, ktoré sú ukryté v rôznych oblastiach virtuálneho sveta OASIS. Ten, kto ich nájde ako prvý a splní všetky úlohy, ktoré vymyslel sám veľký James Halliday, zdedí jeho majetok a získa kontrolu nad celým OASIS. Ponuka je skutočne ľakavá a ľudia z celého sveta sa každodenne pripájajú a snažia sa nájsť prvý kľuč. Medzi nimi je aj Wade, ktorý na rozdiel od iných rozumie Hallidayovi ako nik iný. Wade a jeho priatelia Aech (Lena Waithe), Art3miss (Olivia Cooke), Daito (Win Morisaki)Shoto (Philip Zhao) spoja svoje sily a pokúsia sa vyhrať súťaž. Avšak, aby to nemali také jednoduché, o výhru sa pokúša aj konkurenčná softvérová spoločnosť IOI, na ktorej čele stojí Nolan Sorrento (Ben Mendelsohn), ktorý si chce OASIS nechať len pre seba. Podarí sa našim hrdinom získať Zlaté vajce a poraziť IOI? A čo je ešte dôležitejšie, dokážu odlíšiť reálne od nereálneho a nájsť skutočný zmysel života?

zdroj: cine-max.sk

Ready Player One je dobrodružný, sci-fi film o osude ľudstva, ktoré chce uniknúť od nudnej, každodennej reality a preniesť sa do sveta OASIS. Ide o dobrodružný príbeh z prostredia herného priemyslu, v ktorom sa hráči stávajú tým, kým v reálnom svete nemôžu byť. Film vynikajúco pracuje s fantáziou diváka a stavia ho do úlohy samotného hráča, pretože počas filmu máte pocit ako by ste boli jeho súčasťou. Atmosféra filmu je veľkolepá, divák miestami nevie, na čo sa má pozerať, pretože sa tam toho deje skutočne veľa. Akcia je hnacím motorom filmu. Pop kultúra je vo filme silne viditeľná, čím sa diváci ešte viac dokážu s príbehom stotožniť. Môžete sa tešiť na legendárne auto DeLorean, či robota The Iron Giant, a to z ďaleka nie je všetko! Vo filme sa objaví množstvo kultových postáv zo sveta filmov a videohier. Film Rady Player One divákom ponúka neuveriteľný zážitok, ktorý je umocnený silou technológií, ktoré sa už o pár rokov môžu stať skutočnosťou.

zdroj: cine-max.sk

Wade Watts (Tye Sheridan) stotožňuje postavu obyčajného chalana, ktorý chce byť niekto. Avšak, v skutočnom svete je to len obyčajný smrteľník, ktorý nie je ničím výnimočný. Tak, ako mnohí aj on si myslí, že život v OASIS je omnoho vzrušujúcejší a zábavnejší. No časom aj Wade pochopí, že skutočný svet je naozaj to jediné, čo je skutočné a je potrebné si to vážiť. Pretože všetci raz umrieme, no nie všetci sme žili naplno. A je rozdiel prežiť život v hre, ktorá v konečnom dôsledku nie je skutočná, ako prežiť skutočný život, v ktorom nemusí byť všetko perfektné. Postava Art3miss (Olivia Cooke) predstavuje silnú ženskú postavu, ktorá je odvážna nie len vo svete OASIS ale aj v realite. Ako jedna z mála dokáže odlíšiť skutočné od neskutočného a odosobniť sa od virtuálneho sveta. Taktiež treba spomenúť skvelé herecké výkony, ktoré predviedli Lena Waithe, Philip Zhao, Win Morisaki, Mark Rylance a Ben Mendelsohn.

zdroj: cine-max.sk

Režisérom filmu Ready Player One je jeden z najúspešnejších hollywoodskych režisérov všetkých čias Steven Spielberg, ktorý sa svojej úlohy zhostil skutočne fantasticky a opäť nám ponúkol neopakovateľný filmový zážitok. Film bol nakrútený podľa rovnommenej knižnej predlohy od spisovateľa Ernesta Clinea. Scenár napísali Ernest ClineZak Penn. O produkciu sa postarali produkčné spoločnosti Warner Bros.De Line Pictures v spolupráci so Stevenom Spielbergom. Vo filme účinkovali: Tye Sheridan, Olivia Cooke, Ben Mendelsohn, Lena Waithe, T.J. Miller, Simon Pegg, Mark Rylance, Philip Zhao, Win Morisaki, Hannah John-Kamen a ďalší.

Film Ready Player One ponúka jedinečný príbeh plný akcie, dobrodružstva a zábavy, ktorý nás vtiahne do sveta neobmedzených možností. Vo svete OASIS je možné všetko. Môžete byť tým, kým ste vždy chceli byť. Realita už nie je skutočnou realitou, teraz ju nahradil virtuálny svet, ktorý je oveľa zaujímavejší a zábavnejší. Atmosféra, herci, prostredie, práca s kamerou, strih, jednoducho všetko v divákoch vyvoláva nadšenie, ktoré ešte umocňuje využitie odkazov z populárnej kultúry. Film Ready Player One vás zaručene vtiahne do virtuálnej reality, z ktorej nebude chcieť odísť. Od nás dostáva film Ready Player One hodnotenie 8,2/10.

ČSFD - 87%
IMDb - 81%
Logout.sk - 82%