štvrtok , september 20 2018
Domov / Kinopremiéry / Dôverný nepriateľ (RECENZIA)
Dôverný nepriateľ

Dôverný nepriateľ (RECENZIA)

Žijeme v  období počítačov a iných technologických vymožeností, ktoré nám uľahčujú každodenný život a poskytujú nekonečné množstvo nových poznatkov a informácií. Pozrime sa okolo seba, žijeme v digitálnej dobe, kde je skoro všetko riadené počítačmi a technológiou. Máme prostriedky na budovania a vytváranie vecí, o ktorých naši predkovia ani len nesnívali a je len na nás ako tieto prostriedky využijeme. Je potrebné si totiž uvedomiť, že nie vždy sú technológie tou správnou voľbou. Kedykoľvek sa nám totiž môžu vymknúť spod kontroly.

Dôverný nepriateľ

Mladí manželský pár Zuzana a Andrej sa sťahujú z mesta na samotu aby odrezaní od sveta na vlastnej koži otestovali prototyp inteligentného domu, na ktorom Andrej a jeho tím pracujú. Ide o vynález, ktorý zmení klasické nazeranie na domácnosť. O obyvateľov domu sa totiž stará samotný dom, ktorý je naprogramovaný tak, aby splnil všetky ich priania. Na prvý pohľad sa zdá byť tento nápad fascinujúci. V dnešnom uponáhľanom svete sa čoraz viac spoliehame na pomoc technológií a uľahčenie si každodenných povinností. Avšak, idylka dokonalého života sa náhle mení na nočnú moru a boj o život. Revolučný server sa vymkne spod kontroly a začne si robiť, čo sa mu zachce. Ide len o chybu testovaného prototypu alebo dom riadi niekto iný?

Dôverný nepriateľ

Dôverný nepriateľ je napínavý slovenský thriller, ktorý od základov zmení váš pohľad na moderné technológie. Čo myslíte kto zvíťazí? Človek alebo stroj? Film rozpráva príbeh o mladomanželoch, ktorí sa nasťahujú do inteligentného domu aby vyskúšali aký je to pocit, keď si človek a dom vymenia úlohy. Zuzana je prvou ženou, o ktorú sa stará jej vlastný dom. Ide o prototyp inteligentnej technológie, na ktorej pracoval skúsený tím ľudí, medzi nimi aj Zuzanin manžel Andrej. Ich cieľom bolo vytvoriť technológiu, ktorá sa stará o potreby obyvateľov domu. Avšak nerátali s tým, že ako každá technológia aj táto sa môže vymknúť spod kontroly a následky môžu byť katastrofálne.

Dôverný nepriateľ

S radosťou môžem povedať, že film Dôverný nepriateľ ma veľmi príjemne prekvapil. Idea inteligentného domu, ktorý sa stará o svojich majiteľov prináša celkom iný pohľad na moderné technológie. Nejde totiž o science-fiction ale o realitu. Možno aj preto je film taký zaujímavý. S jeho myšlienkou sa dá veľmi ľahko stotožniť. Medzi najväčšieho plusy filmu treba zaradiť dejovú líniu a celkovú myšlienku, ktorú v divákovi zanechá. Film priamo pôsobí na naše vnútro a núti nás uvažovať nad tým, ako to v budúcnosti bude vyzerať. Taktiež treba vyzdvihnúť fantasticky zvládnutí scenár, réžiu a prácu s kamerou. Pohla môjho názoru ide o film, ktorý môže bez problémov konkurovať zahraničným produkciám. Fantastické herecké výkony, napínavý dej, dokonalý strih, to všetko zaručuje filmu úspech. Gabriela Marcinková, Vojtěch Dyk, Zuzana Porubjaková a Ady Hajdu sú vo filme úžasní. Podľa môjho názoru ide o slovenský filmový unikát, o ktorom by mal vedieť aj zahraničný filmový trh. Ak aj vy milujete technológie a zaujíma vás čo sa stane ak sa vymknú spod kontroly, tak si určite nenechajte ujsť tento film.

Dôverný nepriateľ

Dôverný nepriateľ

Režisérom filmu Dôverný nepriateľ je Karel Janák. Scenár napísali Ľubomír Slivka, Karel Janák a Marek Epstein. Vo filme účinkovali: Gabriela Marcinková, Vojtěch Dyk, Zuzana Porubjaková, Ondřej Malý, Ady Hajdu, Roman Luknár, Pavel Rímský, Hynek Čermák a ďalší.

Film Dôverný nepriateľ je napínavý slovenský thriller, ktorý od základov zmení váš pohľad na moderné technológie. Mladí manželský pár Zuzana a Andrej sa sťahujú z mesta na samotu aby odrezaní od sveta na vlastnej koži otestovali prototyp inteligentného domu. Avšak, idylka dokonalého života sa náhle mení na nočnú moru a boj o život. Revolučný server sa vymkne spod kontroly a začne si robiť, čo sa mu zachce.Ide len o chybu testovaného prototypu alebo dom riadi niekto iný? Fantastické herecké výkony, napínavý dej, dokonalý strih, jednoducho Dôverný nepriateľ v sebe ukrýva všetko, čo má kvalitný film obsahovať. Ide o napínavý filmový zážitok, ktorý určite stojí za to. Od nás dostáva film Dôverný nepriateľ hodnotenie 8/10.

ČSFD - 44%
Logout.sk - 80%

62%